Τρίτη, 17 Ιουλίου 2018

Η Μακεδονία είναι μία και Ελληνική. Αυτοκινητοπορεία_Σπάρτης_17/07/2018.

Δείτε τη γεμάτη ένταση και παλμό αυτο-κινητοπορεία διαμαρτυρίας για την ελ-ληνικότητα της Μακεδονίας μας, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 17 Ιουλί-ου 2018, στις 8:00 μ.μ. από την περιο-χή Φιξ, μέσω των κεντρικών δρόμων, προς την κεντρική πλατεία της Σπάρτης.


Υπογράψτε εδώ για τη μη χρήση του όρου... «Μακεδονία» από τα Σκόπια, γιατί Μα-... κεδονία σημαίνει Ελλάδα. «Ἔστι μέν οὖν... Ἑλλάς καί ἡ Μακεδονία». (Στράβων -... Γεωγραφικά Ζ' 9).

Το ιστολόγιό μας ήταν και πάλι εκεί, ζώντας τον μοναδικό παλμό της αυτοκινητοπορείας! Για τις δικές μας φωτογραφίες κάντε κλικ εδώ, για περισσότερο φωτογραφικό υλικό κάντε κλικ στη λακωνική ιστοσελίδα Apela.gr, ενώ σχετικά βίντεο μπορείτε να δείτε παρακάτω!













Videos: BestTvΛακωνίας, YouKnow.gr, Spartorama,
Apela.gr, NotosPress, Takhs.gr.

ΕΠΙΜΕΤΡΟ I:

Να γιατί η Μακεδονία είναι Ελληνική!

Ο Διάσημος Αμερικανός καθηγητής, ξεσκεπάζει τους πλαστο-γράφους.

Ο χάρτης της επίμαχης περιοχής όπου είναι διακριτά τα όρια μεταξύ της Μακεδονίας και της Παιονίας. Ο διάσημος Αμερικανός Καθηγητής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλευ Στέφεν Μίλλερ, με μνημειώδη επιστολή του, προς το επίσημο Περιοδικό του Αμερικανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου «Archaeology Magazine», ξεσκεπάζει τους σφετεριστές της Ιστορικής Αλήθειας και με αδιαμφισβήτητα επιστη-μονικά επιχειρήματα, καταρρίπτει απόλυτα τους ισχυρισμούς των Σκο-πίων, περί του δήθεν δικαιώματός τους να αποκαλούνται «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και «ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ» !

Ειδικότερα, ο διάσημος Καθηγητής, με αφορμή προκλητικό άρθρο του Δημοσιογράφου Matthew Brunwasser για τα Σκόπια, υπό τον τίτλο "Letter From Macedonia: Owning Alexander", που δημοσιεύθηκε στο προηγούμενο τεύχος Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου του καταξιωμένου αμερι-κανικού περιοδικού «Archaeology», ανατρέπει με γραπτή επιστολή του το «θεμελιώδες ιδεολόγημα» των Σκοπίων, τεκμηριώνοντας πως η περιοχή εκείνη ήταν η Παιονία και πως δεν έχουν δικαίωμα άρα οι σημερινοί Σκοπιανοί κάτοικοί της, να αποκαλούν το κράτος τους «Μακεδονία», αλλά ούτε και τους εαυτούς τους «Μακεδόνες», όπως δεν μπορούν να το κάνουν λόγου χάρη και «οι Αιγύπτιοι»!

Ολόκληρη η επιστολή - ντοκουμέντο:
Παιονία και ΟΧΙ «Μακεδονία»!

Συγκεκριμένα, γράφει κατά λέξη ο διάσημος Αμερικανός Καθηγητής προς τον Εκδότη του Archaeology:

«Ανοίγοντας σήμερα το τεύχος Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου του περιοδικού Archaeology, ανέτρεξα με ενδιαφέρον στο «Γράμμα από τη Μακεδονία», και διαπίστωσα ότι στην πραγματικότητα ήταν ένα γράμμα από την Παιο-νία - περιοχή βόρεια του όρους Βαρνούς και του όρους Όρβηλος. Η περιγραφή του Livy για τη δημιουργία της ρωμαϊκής επαρχίας της Μακεδονίας (45.29.7 και 12) κάνει σαφές ότι οι Παίονες ζούσαν βόρεια των εν λόγω βουνών, (τα οποία σήμερα αποτελούν γεωγραφι-κά τα φυσικά όρια της Ελλάδας) και νότια της Δαρδανίας, που σήμερα βρίσκεται το Κόσοβο.

Κατά το Στράβωνα (7.τμ.4) είναι ακόμη περισσότερο σαφές να λεχθεί, ότι η Παιονία βρισκόταν βόρεια της Μακεδονίας και η μόνη δίοδος από την μία στην άλλη περιοχή ήταν (και παραμένει σήμερα) η διάβαση μέσω του στενού περάσματος του Αξιού ποταμού (ή Βαρδάρη). Με άλλα λόγια η περιοχή την οποία περιγράφει ο Matthew Brunwasser στο άρθρο του "Owning Alexander", ήταν στην αρχαιότητα η Παιονία.

Αν και είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι εκείνοι υποτάχτηκαν στον Φίλιππο τον Β΄, πατέρα του Αλεξάνδρου το 359 π.Χ. (Διόδωρος Σικελός 16.4.2), δεν ήταν ποτέ Μακεδόνες και ποτέ δεν έζησαν στη Μακεδονία. Πρα-γματικά, ο Δημοσθένης (Ολυνθιακός 1.230), μας λέγει ότι είχαν σκλα-βωθεί από τον Μακεδόνα Φίλιππο και σαφώς κατά συνέπεια δεν ήταν Μακεδόνες. Ο Ισοκράτης (5.23) σημειώνει τα ίδια.

Ομοίως, για παράδειγμα, οι Αιγύπτιοι, οι οποίοι υποτάχτηκαν από τον Αλέξανδρο, ήταν υπό μακεδονική μεν διοίκηση, συμπεριλαμβανομένης και της Κλεοπάτρας, αλλά ποτέ δεν υπήρξαν οι ίδιοι Μακεδόνες και η Αίγυπτος ποτέ δεν ονομαζόταν Μακεδονία (και από όσα γνωρίζω δεν επιζητεί αυτή την ονομασία σήμερα).

Παίονες έστω, "Μακεδόνες" ποτέ!

Βεβαίως (συνεχίζει ο Καθηγητής), όπως μας λέει ο Θουκυδίδης (2.99), οι Μακεδόνες είχαν καταλάβει «μία στενή λωρίδα της Παιονίας, που εκ-τείνεται από το εσωτερικό μέχρι την Πέλλα και τη θάλασσα, κατά μήκος του Αξιού ποταμού. Θα ήταν ίσως κατανοητό εάν οι σημερινοί κάτοικοι της δημοκρατίας των Σκοπίων ονόμαζαν τους εαυτούς τους Παίονες και θεωρούσαν ότι τους ανήκει η περιοχή που περιγράφει ο Θουκυδίδης. Αλλά γιατί, αντίθετα, προσπαθούν οι σημερινοί κάτοικοι της αρχαίας Παιονίας να ονομάζονται Μακεδόνες και η περιοχή τους Μακεδονία;

Τα Σκόπια διεκδικούν ελληνικό έδαφος!

Ο χάρτης των Σκοπιανών περιλαμβάνει και τον Λευκό Πύργο! O κ. Brunwasser, (Σ.55) αναφέρεται στους Ελληνικούς ισχυρισμούς, ότι η στάση αυτή αποτελεί «ένδειξη διεκδικήσεων Ελληνικών εδαφών» και επισημαίνει ότι «η βόρεια περιοχή της Ελλάδας, ονομάζεται επίσης Μακεδονία». Αφήνοντας κατά μέρος ότι αυτή η βόρεια περιοχή της Ελλάδας ονομάζεται συνεχώς Μακεδονία για περισσότερα από 2.500 χρόνια, (βλέπε μεταξύ άλλων και Ηρόδοτος 5.17 - 7.128 και αλλού). Η πλέον σύγχρονη Ιστορία καταδεικνύει ότι οι Ελληνικές ανησυχίες είναι νόμιμες.

Ενδεικτικά σημειώνεται ότι χάρτης που εκτύπωσαν τα Σκόπια το 1992 δείχνει καθαρά την διεκδίκηση, ότι η Μακεδονία εκτείνεται από εκεί, μέχρι το όρος Όλυμπος, προς νότον, συγχωνεύοντας έτσι τις περιοχές της αρχαίας Παιονίας και Μακεδονίας σε μία ενότητα.

Σκοπιανό χαρτονόμισμα με τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης! Η ίδια διεκδίκηση είναι διακριτή και σε χαρτονόμισμα τράπεζας της "Δημο-κρατίας της Μακεδονίας", που δείχνει ως ένα από τα Μνημεία της τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλά ακόμη παραδείγματα ημερολογίων, χριστουγεννιάτικων καρτών, αυτοκόλλητων για αυτοκίνητα κτλ, με τις ίδιες διεκδικήσεις.

Σε ποια "Μακεδονία" πήγε ο Απόστολος Παύλος;

Ο κ. Brunwasser έχει επί πλέον αναδείξει συμφωνώντας, (International Herald Tribune 10-1-2008), εργασία του «Μακεδονικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Ερευνών 16:9» που αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη (16:9), κατά την οποία ένας Μακεδόνας παρουσιάστηκε στον Απόστολο Παύλο, παρακαλώντας τον «Έλα στη Μακεδονία να μας βοηθήσεις». Σε ποιες περιοχές της Μακεδονίας πήγε ο Απόστολος Παύλος; Πήγε στη Νεάπολη (Καβάλα), στους Φιλίππους, στην Αμφίπολη, στην Απολλωνία, στη Θεσ-σαλονίκη και στη Βέροια (Πράξεις 16:11-17:10). Όλες αυτές οι περιοχές αποτελούν την ιστορική Μακεδονία και καμία δεν βρίσκεται στην Παιο-νία. Τι είδους απαίτηση εγείρεται από ένα Ινστιτούτο των Σκοπίων, που αναφέρεται σε περιγραφή της αρχαίας Μακεδονίας και στη σημερινή περιοχή της σημερινής βόρειας Ελλάδας;

"Η μεγάλη Φλώριδα".

Δεν ξέρω τι θα συμπεραίναμε, εάν ένα μεγάλο νησί κοντά στις νοτιο-δυτικές ακτές των ΗΠΑ, άρχιζε να αυτοαποκαλείται Φλώριδα και εμφάνι-ζε σε χαρτονομίσματά του εικόνες της από το Disney World, ενώ παράλ-ληλα κυκλοφορούσε χάρτες που θα παρουσίαζαν τη "Μεγάλη Φλώριδα"!

Η ιστορική αμερικάνικη εγκύκλιος Στεττίνιους, 1944.

Σίγουρα δεν υπάρχει αμφιβολία για το τι είχε στο μυαλό του ο Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Edward Stettinious, όταν στις 26 Δεκεμβρίου 1944 έγραφε [Πηγή: U.S. State Department, Foreign Relations vol viii, Washington, D.C., Circular Airgram (868.014/26Dec.1944)]:

"Το Υπουργείο (Εξωτερικών) σημείωσε με σημαντικό ενδιαφέρον αυξανό-μενες προπαγανδιστικές διαδόσεις και ημιεπίσημες δηλώσεις υπέρ μιας αυτόνομης Μακεδονίας, που προέρχονται κυρίως από τη Βουλγαρία, αλλά επίσης και από Γιουγκοσλαβικές πηγές παρτιζάνων και άλλων, με την πρόθεση να συμπεριληφθούν και ελληνικές περιοχές στο υπό διαμόρ-φωση κράτος. Η Κυβέρνηση των ΗΠΑ θεωρεί τις συζητήσεις περί μακε-δονικού «κράτους», Μακεδονικής «πατρίδας» ή Μακεδονικής «εθνικής συνειδήσεως», αδικαιολόγητη δημαγωγία που δεν αντιπροσωπεύει εθνι-κή ή πολιτική πραγματικότητα και διαβλέπει με τη σημερινή της επα-νεμφάνιση σε μια πιθανή συγκάλυψη επιθετικών προθέσεων κατά της Ελλάδας."

Έλληνας ο Μέγας Αλέξανδρος και οι πρόγονοί του!

Ο κάτοικος Βουλγαρίας κ. Brunwasser αναφέρει στη συνεχεία (συνεχίζει πάντα στην Επιστολή του ο Καθηγητής), με έκδηλη καταφρόνηση, ότι η Ελλάδα ισχυρίζεται πως ο "Αλέξανδρος Γ΄, ο Μέγας Αλέξανδρος είναι .....Έλληνας". Αυτή η στάση με περιπλέκει. Τι "διεκδίκηση" υπάρχει;

Ο προ-προ-πάππος του Αλεξάνδρου, ο Αλέξανδρος Α΄, είχε πιστοποιηθεί ως Έλληνας στην Ολυμπία και σύμφωνα με τα λεγόμενα του πατέρα της ιστορίας: "Συμβαίνει να γνωρίζω ότι [οι πρόγονοι του Αλεξάνδρου] είναι Έλληνες" (Ηρόδοτος 5.22)

Ο πατέρας του Αλεξάνδρου, ο Φίλιππος, είχε νικήσει σε διάφορα ιππευτικά αθλήματα στην Ολυμπία και τους Δελφούς (Πλούταρχος, Αλέξανδρος 4.9, Ηθικά 105A), που αποτελούν τα πλέον Ελληνικά από όλα τα Ιερά της αρχαίας Ελλάδας, στα οποία γραμμένα με ελληνικά γράμμα-τα, 2.300 χρόνια πριν, πιστοποιούν αδιαμφισβήτητα την ελληνικότητα των Μακεδόνων και της Μακεδονίας, που με τον Αλέξανδρο τον Α΄ έσωσε στις Πλαταιές την Ελλάδα, με τον Φίλιππο ετοίμασε το όραμα και το στράτευμα και με τον Αλέξανδρο Γ΄ τον Μέγα, πέτυχε την κατάλυση της απέραντης και πανίσχυρης Περσικής Αυτοκρατορίας, στο όνομα όλων των Ελλήνων.

Δεν ήταν επιτρεπτή η συμμετοχή μη Ελλήνων σε αγώνες. Εάν ο Φίλιππος ήταν Έλληνας, δεν ήταν επίσης και ο γιός του Αλέξανδρος Έλληνας;

Στα ελληνικά τα έργα του Ευριπίδη για τους Μακεδόνες.

Ο Ευριπίδης, ο οποίος πέθανε και ετάφη στη Μακεδονία (Θουκυδίδης apud Pal. Anth. 7.45, Παυσανίας 1.2.2, Διόδωρος ο Σικελός 13.103), έ-γραψε το έργο Αρχέλαος, προς τιμήν τού προγόνου του Αλεξάνδρου, στη Σλαβική γλώσσα;

Όταν έγραψε τις Βάκχες, ευρισκόμενος στην Αυλή του Αρχέλαου, δεν το έγραψε στα Ελληνικά, όπως έχει διασωθεί μέχρι τις ημέρες μας;

Μήπως πρέπει να υποθέσουμε ότι ο Ευριπίδης ήταν «Μακεδόνας», που έγραφε στα Σλαβικά (σε μια εποχή που αυτή η γλώσσα δεν υπήρχε) και μετά τα έργα του μεταφράστηκαν στα Ελληνικά ;

Σε ποια γλώσσα δίδασκε ο Αριστοτέλης τον Αλέξανδρο;

Ποια ήταν η γλώσσα στην οποία ο Αριστοτέλης δίδασκε τον Αλέξανδρο;

Ποια γλώσσα μετέφερε ο Αλέξανδρος στις εκστρατείες του στην Ανατολή;

Γιατί έχουμε σήμερα αρχαίες επιγραφές στην Ελληνική, σε πόλεις που ίδρυσε ο Αλέξανδρος, φθάνοντας μέχρι το Αφγανιστάν, και όχι στη Σλα-βική;

Γιατί η Ελληνική επικράτησε παντού στην Αυτοκρατορία του Αλεξάνδρου, εάν αυτός ήταν πραγματικά όχι Έλληνας αλλά "Μακεδόνας"; (σ.σ. εν. εθνικά "Μακεδόνας").

Γιατί η Καινή Διαθήκη γράφτηκε στην Ελληνική και όχι στη Σλαβική;

Ο Αλέξανδρος δε θα μπορούσε να διαβάσει σλαβικά.

Στη σελίδα 57 της αποκαλούμενης «Επιστολής από τη Μακεδονία», υ-πάρχει φωτογραφία του συγγραφέα, που στέκεται μπροστά από "μπρού-τζινο άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην πόλη Πριλέπ". Το άγαλμα είναι έκδηλα σύγχρονης κατασκευής, αλλά το ερώτημα είναι εάν ο Αλέ-ξανδρος θα μπορούσε να διαβάσει την επιγραφή που φέρει στη Σλαβική γλώσσα, κάτω από τα πόδια του. Με την δεδομένη ιστορικά μεταγενέ-στερη ανάπτυξη της Σλαβικής σε σχέση με την Ελληνική γλώσσα, η α-πάντηση είναι προφανής.

"Iστορικές ανοησίες" του Matthew Brunwasser.

Παρά το ότι είναι καλοδεχούμενη η αναφορά του κ. Brunwasser σε αρ-χαιολογικά θέματα της Παιονίας, η εκ μέρους του υιοθέτηση και η προ-βολή συγχρόνων πολιτικών επιδιώξεων των κατοίκων της ως προς την χρήση της ονομασίας Μακεδονία, δεν είναι μόνο μη καλοδεχούμενη, αλλά αποτελεί παροχή κακών υπηρεσιών προς τους αναγνώστες του περιοδικού Archaeology, οι οποίοι φαντάζομαι ότι ενδιαφέρονται για ιστορικές αλή-θειες. Αλλά τότε, η απόφαση εκ μέρους του περιοδικού Archaeology - ενός εντύπου του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου των ΗΠΑ - για την διάδοση αυ-τής της ιστορικής ανοησίας, αποτελεί εγχείρημα σε βάρος της αξιοπιστίας του.

Μακεδονία ήταν μονάχα μία.

Ας λεχθεί ακόμη μία φορά: Η περιοχή της αρχαίας Παιονίας, ήταν μέρος της Μακεδονικής Αυτοκρατορίας, όπως ήταν επίσης η Έφεσος, η Τύρος, η Παλαιστίνη, η Μέμφις, η Βαβυλώνα, τα Τάξιλα , και δωδεκάδες ακόμη. Όλες αυτές είχαν γίνει «Μακεδονικές» για μία περίοδο, αλλά καμία από αυτές δεν ήταν ποτέ η «Μακεδονία».

"Μακεδονία" σημαίνει ελληνική περιοχή.

Ας μου επιτραπεί να περατώσω αυτή τη επεξήγηση κάνοντας μία πρό-ταση, για την επίλυση του ερωτήματος της σύγχρονης χρήσεως της ονομασίας «Μακεδονία». Η Ελλάδα πρέπει να προσαρτήσει την Παιονία, όπως έκανε ο Φίλιππος Β΄το 359 π.Χ. Αυτό θα φαινόταν αποδεκτό από τους σύγχρονους κατοίκους της εν λόγω περιοχής, δεδομένου ότι ισχυ-ρίζονται πως είναι Ελληνική, ενστερνιζόμενοι το όνομα της Μακεδονίας και του πλέον διάσημου τέκνου της. Τότε οι σύγχρονοι κάτοικοι αυτής της νέας Ελληνικής περιοχής, θα μπορούσαν να ασχοληθούν να μάθουν, να μιλούν και να γράφουν Ελληνικά, ας ελπίσουμε τόσο καλά, όσο τα ήξερε και ο Μέγας Αλέξανδρος.

Ειλικρινώς,

Stephen G. Miller, Επίτιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Berkley, Καλιφόρνια, ΗΠΑ

Υ.Γ. Για μία πληρέστερη εξέταση αρχαίων αποδείξεων περί της Παιoνίας, βλέπε I. L. Merker, "The Ancient Kingdom of Paionia," Balkan Studies 6 (1965) 35-54

Κοινοποίηση:

C. Brian Rose, President, Archaeological Institute of America
Hillary Rodham Clinton, Secretary of State of the United States of America

(Stephen Miller: Στο επίσημο περιοδικό του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου Αμερικής,Μετάφραση από: http://history-of-macedonia.com/2009/03/01/archaeology-magazine-letter-to-the-editor-by-professor-stephen-g-miller/)

Πηγή πληροφοριών: ribandsea.com


ΕΠΙΜΕΤΡΟ IΙ:

Εκατό λόγοι που αποδεικνύουν ότι οι Μακεδόνες ήταν Έλληνες.

Στα Αρχαία Ελληνικά, Αλέξανδρος = αυτός που νικά / καταπολεμά τους (άλλους) άνδρες. Προέρχεται από το "αλέξω" το οποίο σημαίνει διώχνω, προστατεύω, εξ ου και αλεξικέραυνο, αλεξίπτωτο, αλεξίσφαιρο, αλεξί-θραυσμο, αλεξήλιο και από το "ανήρ" (άνδρας), ενώ ο πατέρας του Φίλιππος = "αυτός που αγαπάει τα άλογα", από το "φίλος" και "ίππος", δηλαδή ο φίλος του ίππου, του… αλόγου. Επίσης, Μακεδονία σημαίνει η χώρα των ψηλών ανδρών, αφού Μακεδνός σημαίνει ψηλός και μακρύς. Όλα Ελληνικά ονόματα, με Ελληνική προέλευση και κοινή γλώσσα.

Αφορμή για αυτό το άρθρο αποτέλεσε η συζήτηση που είχα* με έναν Σκοπιανό τουρίστα στη Λεπτοκαρυά. Ούτε λίγο ούτε πολύ προσπαθούσε να μου δείξει ότι αυτός είναι απόγονος των Αρχαίων Μακεδόνων κτλ. Όταν η συζήτηση πήγε στη γλώσσα τους (όπου και πάλι προσπαθούσε να με πείσει ότι η δική τους Γλώσσα προέρχεται από τη Γλώσσα των Μακεδόνων), τον ρώτησα τι σημαίνουν τα ονόματα των Μακεδόνων και από πού προέρχονται και εκεί τα βρήκε σκούρα. Δυστυχώς γι’ αυτόν, ως γλωσσολόγος γνωρίζω κάτι περισσότερο από αυτόν.

Του εξήγησα λοιπόν τι σημαίνει Αλέξανδρος, ότι δηλαδή είναι αυτός που προστατεύει από ή διώχνει τους άλλους άνδρες, ενώ αντίστοιχα το αλεξικέραυνο προστατεύει από τους κεραυνούς, το αλεξίσφαιρο προ-στατεύει από τις σφαίρες κτλ, του εξήγησα τι σημαίνει Φίλιππος, Μα-κεδονία και άλλα πολλά ονόματα επιφανών και γνωστών Μακεδόνων. Είχαν κοινά ονόματα και προέλευση, κοινή γλώσσα, κοινά έθιμα, πα-ραδόσεις, λατρείες, Θεούς, δαίμονες κτλ. Αλλά τα ονόματα και μόνο φτάνουν.

Π.χ. η Θεσσαλονίκη, η αδελφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου πήρε το όνομά της μετά την "επί των Θεσσαλών Νίκη" του Φιλίππου. Δηλαδή, Ο πατέρας της και Βασιλέας τότε Φίλιππος, νίκησε τους Θεσσαλούς σε μία μάχη και ονόμασε έτσι την κόρη του. Φυσικά έτσι ονομάζεται και η Συμπρωτεύουσά μας. Η άλλη αδελφή του λεγόταν Κλεοπάτρα και σημαίνει η δόξα του πατέρα – "κλέος" (δόξα) + "πατήρ". Επίσης, ο Αριδαίος, ο αδελφός του Αλεξάνδρου, είχε Ελληνικό όνομα που σημαίνει πολύ τρομακτικός/ καταστρεπτικός – "αρι" + "δαιος" (καταστροφή). Η μητέρα του Φιλίππου λεγόταν Ευριδίκη, από τα Ελληνικά "Ευρεία" και "Δίκη" και σημαίνει μεγάλη δικαιοσύνη.

Η μητέρα του Αλεξάνδρου, η Ολυμπιάδα, καταγόταν από την Ήπειρο ενώ είναι πανεύκολο να βρούμε που παραπέμπει το όνομά της. Όμως, πρέπει να γνωρίζουμε ότι το κανονικό της όνομα ήταν Πολυξένη (Ελ-ληνικότατο όνομα που σημαίνει πολύ φιλόξενη) και μετονομάστηκε σε Ολυμπιάδα μετά τη νίκη του Φιλίππου στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 356πχ. Όσο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, μόνο Έλληνες επι-τρεπόταν να συμμετέχουν σε αυτούς και φυσικά οι Μακεδόνες συμμετείχαν κανονικά και μάλιστα με αρκετές επιτυχίες.

Μετά του ανέφερα και άλλα ονόματα επιφανών Μακεδόνων, όπως των τριών διαφορετικών Βασιλέων της Μακεδονίας με το όνομα Αμύντας, το οποίο σημαίνει υπερασπιστής. Προέρχεται από τη λέξη αμύνομαι. Άλλοι τρεις Βασιλείς ονομαζόταν "Άργος" το οποίο στα Αρχαία Ελληνικά σημαίνει αστραφτερός, λαμπερός. Και υπήρχαν και τρεις Βασιλιάδες με το όνομα Περδίκας που σημαίνει Δίκαιος (περί + δίκης).

Επίσης, του ανέφερα τον Αντίγονο, στρατηγό του Αλεξάνδρου και μετέπειτα διοικητή της Μικράς Ασίας. Το όνομά του σημαίνει "απόγονος, αντί (από) + γόνοι". Αντίστοιχα, ο έφορος και αξιωμα-τικός του Μεγάλου Αλεξάνδρου Αντίπατρος είχε επίσης παρόμοιο όνομα. Σημαίνει "ο γιος του πατέρα του".

Του εξήγησα λοιπόν ότι κανένας δεν λεγόταν Αλεξανδρόφσκι ή Φιλίποβιτς. Στο τέλος, τον προσκάλεσα και τον προκάλεσα, πάντα με κόσμιο τρόπο, να πάμε μαζί στην Βεργίνα, δηλαδή στις Αρχαίες Αιγές (Αιγές = κατσίκες, εξ ου και αιγοπρόβατα) και να διαβάσουμε μαζί τις επιτύμβιες στήλες και ότι άλλο έχει βρεθεί με επιγραφές. Του είπα ότι εάν κατάφερνε να διαβάσει έστω μία πρόταση, θα συμφωνούσα μαζί του. Ειδάλλως, θα έπρεπε αυτός να πάψει να ισχυρίζεται ότι η γλώσσα των Μακεδόνων "εξελληνίστηκε" από τον Αλέξανδρο, αφού οι επιτύμβιες στήλες είναι κατά αιώνες παλαιότερες από την εποχή του. Άλλωστε, τα κοινά ονόματα, η προέλευσή τους και η γλώσσα δείχνουν και κοινή καταγωγή. Εκεί όμως, βρήκε μια αστεία δικαιολογία για να φύγει για λίγο και όπως ήταν φυσικό, εξαφανίστηκε. Ακόμη τον ψάχνω.

Δυστυχώς, λόγω της απουσίας του κράτους, πρέπει μόνοι μας να αποδεικνύουμε τα αυτονόητα. Ότι δηλαδή "δεν είμαστε ελέφαντες"!

Ας δούμε λοιπόν συγκεντρωμένα και απλουστευμένα τι σημαίνουν τα ονόματα 100 Μακεδόνων και την Ελληνική προέλευσή τους. Ευχαριστώ την κυρία Δώρα Γκαρνέτα για την πολύτιμη βοήθειά της.

Αλέξανδρος = αυτός που διώχνει / προστατεύει / καταπολεμά τους άνδρες. Αλέξω + ανήρ. Αντίστοιχες λέξεις: αλεξίσφαιρο, αλεξικέραυνο, αλεξίθραυσμο, αλεξίπτωτο, αλεξήλιο.

Φίλιππος = αυτός που αγαπάει τα άλογα. Φίλος + ίππος (άλογο).

Μακεδονία = η χώρα των ψηλών ανδρών. Μακεδνός (ψηλός / μακρύς). Μπορεί να σημαίνει και η περιοχή που βρίσκεται ψηλά (στην Ελλάδα). Παρομοίως λέμε και η "κάθοδος' των Δωριέων.

Ευριδίκη = η ολοκληρωμένη/ πλήρης δικαιοσύνη. Ευρεία + δίκη. Μητέρα του Φιλίππου, γιαγιά του Αλεξάνδρου.

Θεσσαλονίκη = Η νίκη κατά των Θεσσαλών. Θεσσαλών + νίκη. Αδελφή του Αλεξάνδρου

Κάσσανδρος = αυτός που λάμπει. Καίκασμαι (λάμπω, αστράφτω) + ανήρ (άνθρωπος). Εξ ου καιΗωκάστη = λαμπερή. Ο Κάσσανδρος ήταν στρατηγός του Αλεξάνδρου και Βασιλιάς της Μακεδονίας μετά το θάνατό του. Δεν δίστασε να δολοφονήσει τη μητέρα του Αλεξάνδρου, Ολυμπιάδα, και το γιο του για να διατηρήσει το θρόνο. Γνωστό Ελληνικό όνομα είναι και η Κασσάνδρα.

Κλεοπάτρα = η δόξα του πατέρα. κλέος (δόξα) + πατήρ. Αδελφή του Αλεξάνδρου. Πριν το γάμο της, δολοφονήθηκε ο Φίλιππος Β’ στο θέατρο της Βεργίνας (Αιγές).

Περδίκκας = περίδικας περί + δίκης. Δίκαιος. Τρεις Μακεδόνες Βασιλείς με αυτό το Ελληνικό όνομα.

Παρμενίων = ο απόγονος του Παρμενών. Παρμενών + ίον (απόγονος του). Ο πιο γνωστός στρατηγός του Αλεξάνδρου και του Φιλίππου.

Κρατερός = ισχυρός. Από το "κράτειν" (κυριαρχώ). Εξ ου και παντο-κράτορας, αυτοκράτορας. Φίλος και στρατηγός του Αλεξάνδρου.

Σέλευκος = που θα πρέπει να είναι λευκός, να έχει φως. σελ (ήλιος, φως) από το λευκός. Στρατηγός του Αλεξάνδρου ο οποίος ίδρυσε το Βασίλειο των Σελευκιδών μετά το θάνατο του Στρατηλάτη.

Κυνάνη = σκληρή. δωρική διάλεκτος του "κύνα". Ετεροθαλής αδελφή του Αλεξάνδρου.

Αριδαίος = πολύ τρομακτικός. Άρι (πολύ) + δάιος (καταστρεπτικός). Γιος του Φιλίππου και αργότερα Βασιλιάς της Μακεδονίας, αλλιώς γνωστός ως Φίλιππος ο Γ’.

Άργος = αστραφτερός. Τρεις Μακεδόνες Βασιλείς με αυτό το ελληνικό όνομα.

Αμύντας = υπερασπιστής. αμύνω. Τρεις Μακεδόνες Βασιλείς με αυτό το ελληνικό όνομα.

Αίρωπος = Το όνομά του είναι παρμένο από την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία (βλ. Παυσανίας 8:44). Δύο Μακεδόνες Βασιλείς με αυτό το Ελληνικό όνομα.

Αντίγονος = απόγονος. αντί (από) + γόνος. Υπήρχε ο Αντίγονος ο Μονόφθαλμος (στρατηγός και μετέπειτα Διοικητής της Μικράς Ασίας) και ο Αντίγονος Γονατάς (αυτός που γονατίζει).

Αντίπατρος = ο απόγονος / γιος του πατέρας του. Αντί (από) + πατήρ. Αξιωματικός και έφορος του Αλεξάνδρου κατά την απουσία του.

Αρχέλαος = αυτός που εξουσιάζει το λαό. Αρχή + λαός. Επίσης το όνομα Σπαρτιάτη Βασιλιά το 886 π.Χ. Δύο Μακεδόνες Βασιλείς με αυτό το Ελληνικό όνομα – Αρχέλαος Α’ (413 -399 π.Χ.) και Αρχέλαος ο Β’ (396- 393 π.Χ.).

Κάρανος = βασιλιάς, ηγέτης. Καρ (ηγείται). Εξ ου και η αγγλική λέξη capital. Ο ιδρυτής της δυναστείας των Αργαιάδων, των Μακεδόνων Βασιλέων.

Κοίνος = κοινός, συνηθισμένος. Αργαιάδης Βασιλιάς του 8ου αιώνα π.Χ.

Λυσίμαχος = αυτός που φέρνει αποτέλεσμα στη μάχη. Λύση + μάχη. Στρατηγός του Αλεξάνδρου ο οποίος ανέλαβε τη διοίκηση της Θράκης μετά το θάνατό του.

Ορέστης = που κατοικεί στα βουνά. όρος + εστία. Βασιλιάς της Μακεδονίας από το 399-396 π.Χ.

Παυσανίας = ελληνικό όνομα, όπως και του Σπαρτιάτη Βασιλιά στη μάχη των Πλαταιών το 479 π.Χ. Βασιλιάς των Μακεδόνων το 393 π.Χ.

Περσέας = κατακτητής. πέρθω (καταστρέφω, κατακτώ). Μακεδόνας Βασιλιάς το 179-168 π.Χ.

Πτολεμαίος = επιθετικός, πολεμικός. Όπως έλεγε και ο Ηράκλειτος, "πατήρ πάντων πτόλεμος". (Στρατηγός του Αλεξάνδρου.

Τύριμας = αυτός που αγαπάει το τυρί. Βασιλιάς του Άργους και πρόγονος των Μακεδόνων.

Πευκέστας = αυτό που έχει οξεία, απότομη γωνία. πευκή (οξεία, μυτερός) + δωρική κατάληξη. Σωματοφύλακας του Αλεξάνδρου.

Αριστοφάνης = αυτός που εμφανίζεται ως ο καλύτερος. αρίστος + φάνης. Σωματοφύλακας του Αλεξάνδρου, παρών κατά τη δολοφονία του Κλείτου.

Κοραγός = ο αρχηγός των νέων. Κούρος + άγω. Μακεδόνας που έχασε από τον Ολυμπιονίκη Διόξιππο.

Αρίστος = ο καλύτερος. Στρατηγός του Αλεξάνδρου.

Κλείτος = ένδοξος. Κλέος (δόξα). Διοικητής φάλαγγας στη μάχη του Υδάσπη ποταμού.

Ηφαιστίονας = από το φούρνο, το ηφαίστειο. Ο καλύτερος φίλος του Αλεξάνδρου.

Ηρακλείδης = από τον Ηρακλή. Ή αλλιώς η δόξα της Ήρας. Στρατιώτης του Αλεξάνδρου.

Νεοπτόλεμος = νέος πόλεμος. Πρόγονος του Αλεξάνδρου και ονόματα στρατιωτών.

Φιλώτας = φιλικός, αγαπημένος φίλος + όσις. Γιος του Παρμενίωνα και διοικητής του ιππικού.

Φιλόξενος = φίλος των ξένων. Στρατιώτης του Αλεξάνδρου.

Μενέλαος = μένος (δύναμη) + λαός. Από εδώ βγαίνει και το Αγγλικό man. Κυβερνήτης στο ναυτικό.

Λαομέδων = αυτός που διέπει τους ανθρώπους. λαός + μέδων. Παιδικός φίλος του Αλεξάνδρου και μετέπειτα σατράπης.

Πολυσπέρχης = αυτός που βιάζεται πολύ. Πολύ + σπέρχω (βιάζομαι). Μακεδόνας, γιος του Σημία.

Πολέμων = αυτός που μάχεται συνεχώς. Αδελφός του Άτταλου.

Αυτόδικος = αυτός που παίρνει το νόμο στα χέρια του. Αυτό + δίκη. Σωματοφύλακας του Φιλίππου Γ.

Νικάνωρ = νικητής. Γιος του Παρμενίωνα, διοικητής των Υπασπιστών.

Λεονάτος = που μάχεται σαν το λιοντάρι. Λέον + νιάτος. Σωματοφύλακας του Αλεξάνδρου.

Κριτόλαος = αυτός που επέλεξε, έκρινε ο λαός. Κρίτω + λαός. Αγγειοπλάστης της Πέλλας.

Ζώηλος = ζωντανός. Πατέρας του Μυλέα από τη Βέροια.

Ζεύξης = που ενώνει κάτι. Μακεδόνας κυβερνήτης της Λυδίας στα χρόνια του Αντίγονου Γ’.

Αλκέτας = που έχει αντοχή άλκη. Μακεδόνες, Άρχοντες, Αεοροπός. Δύο Μακεδόνες Βασιλείς με αυτό το Ελληνικό όνομα το οποίο μας παραπέμπει στον βασιλιά Ατρέα των Μυκηνών.

Δημήτριος = αυτός που παραπέμπει στη Θεά Δήμητρα. Βασιλιάς της Μακεδονίας το 309- 301 π.Χ.

Βαλακρος = αυτός που λάμπει. φαλακρος. Πολλές φορές οι Μακεδόνες άλλαζαν το φ με το β, εξ ου και Βερενίκη = Φερενίκη, βέλεκυς = πέλεκυς. Σήμερα αλλάζουμε το λ με το ρ (αδελφός = αδερφός).

Λεοχάρης = που κάνει το λαό να χαίρεται. Λαός + χαίρω. Εξ ου και λεωφορείο, λεωφόρος.

Δεινοκράτης = ο τρομερός ηγεμόνας. Δεινό + κράτειν. Βοήθησε τον Αλέξανδρο στη δημιουργία της Αλεξάνδρειας.

Άδμητος = α αδάμαστος. Α στερητικό + δαμάω (δαμάζω).

Ανδρότιμος = ο γενναίος, που τιμάει την ανδρεία του. Ανήρ + τιμή.

Πείθων = αυτός που πείθει. Κοινό όνομα των Μακεδόνων.

Σώστρατος = αυτός που σώζει τον στρατό. Γιος του Αμύντα. Δολοφο-νήθηκε ως συνωμότης.

Δίμνος = φόβος, δείμος. Ένας από τους συνωμότες.

Τϊμανδρος = αυτός που τιμάει τους ανθρώπους. Ένας από τους διοικητές των υπασπιστών.

Τληπόλεμος = αυτός που αντέχει τον πόλεμο. Τλάω (αντέχω, εξ ου και Άτλας) + πόλεμος. Διορίστηκε σατράπης από τον Αλέξανδρο. Στην ελ-ληνική μυθολογία, ήταν γιος του Ηρακλή.

Άξιος = ικανός. Το όνομά του βρέθηκε σε επίγραφή: "Άξιος Αντιγόνου Μακεδών".

Θεόξενος = το όνομά του βρέθηκε σε επιγραφή σε ναό του Απόλλωνα: "Θεόξενος".

Αισχρείωνος Κασσανδρεύς = Ο Θεόξενος της πόλης Αισχρείωνος, γιος του Κασσάνδρου.

Μήτρων = από την μητέρα (μήτηρ). Εμφανίζεται σε επιγραφή ως δωρητής / χορηγός.

Κλεοχάρης = με τη χαρά της δόξας. Κλέω + χάρις. Γιος του Πυθέα από την Αμφίπολη.

Πρεπέλαος = αυτός που αρμόζει στο λαό. Πρέπει + λαος. Στρατηγός του Κασσάνδρου.

Ιππόλοχος = αυτός που στήνει ενέδρα στα άλογα. Ίππος + λόχος (ενέδρα, εξ ου και ελλοχεύω). Μακεδόνας Ιστορικός που έζησε περίπου το 300 π.Χ.

Αλέξαρχος = αυτός που προστατεύει (από) τις Αρχές. Αλέξω + αρχές. Αδελφός του Κασσάνδρου.

Ασκληπιόδωρος = το δώρο του Ασκληπιού (ο Θεός της επούλωσης και της Ιατρικής στην Ελληνική μυθολογία). Εξέχων Μακεδόνας, από την Πέλλα.

Καλλίνης = όμορφος. Μακεδόνας αξιωματικός.

Πλείσταρχος = αυτός που είναι μεγάλος άρχοντας. πλείστος (σε μεγάλο βαθμό, εξ ου και "επί των πλείστων") + άρχος. Μικρότερος αδελφός του Κασσάνδρου.

Πολυκλής = αυτός που έχει μεγάλη δόξα. Στρατηγός του Αντίπατρου.

Πολυδάμας = αυτός που κυριαρχεί σε μια πόλη ή αυτό που κυριαρχεί πολύ. Εταίρος.

Απολλοφάνης = αυτός που φανέρωσε ο Απόλλωνας. Εξέχων Μακεδόνας που διορίστηκε Σατράπης.

Αρχίας = αυτός που καθοδηγεί από το ρήμα άρχω. Εξέχων Μακεδόνας.

Αρχεσήλαος = αυτός που κυριαρχεί στο λαό. Άρχομαι + λαός. Μακε-δόνας που ανέλαβε τη Σατραπεία της Μεσοποταμίας το 323 π.Χ.

Κλέανδρος = ο άνδρας που έχει δόξα. Κλέος + ανήρ. Διοικητής των τοξοτών που πέθανε στην Αλικαρνασσό το 334 π.Χ.

Αγησίστρατος = αυτός που ηγείται στον στρατό. Ηγήσομαι + στρατός. Πατέρας του Παράμονα, στρατηγό του Αντίγονου.

Άγγερος = αυτός που κάνει συγκεντρώσεις, αγορεύει. Αγέρρω (κάνω συγκεντρώσεις). Πατέρας του Ανδρόνικου, στρατηγού του Αλεξάνδρου.

Αβρέας = ευγενικός, από το αβρός. Εξ ου και αβρότητα. Ανήκε στην αυλή του Αλεξάνδρου.

Αγαθάνωρ = ο ενάρετος άνθρωπος. Αγάθω + ανήρ. Ιερέας του Ασκλη-πιού με καταγωγή από τη Βέροια, όπως φαίνεται σε επιγραφή.

Αγακλής = αυτός που οδηγεί προς τη δόξα. Άγω + κλέος. Γιος του Σίμωνα από την Πέλλα.

Αγασικλής = αυτός που έχει μεγάλη φήμη / δόξα. Άγαν + κλέος. Γιος του Μέντωρα από το Δίον.

Αγγάρεος = αυτός που φέρνει νέα (αγαρεία). Μακεδόνας από την Αμφίπολη όπου το όνομά του φαίνεται σε επιγραφή.

Αγέλας = αυτός που οδηγεί το λαό. Άγω + λαός. Γιος του Αλεξάνδρου Α’, γεννήθηκε στα μέσα του 5ου αιώνα π.Χ. και ήταν πρέσβης των Μακε-δόνων στη συμφωνία που έκαναν με τους Αθηναίους. Υπάρχει και η ανάλογη επιγραφή.

Άγιππος = αυτός που (καθ)οδηγεί το άλογο. Άγω + ίππος. Ήταν από τη Βέροια, όπως φαίνεται από επιγραφή όπου εμφανίζεται ως μάρτυρας σε ένα γεγονός.

Αγλαϊανός = αυτός που λάμπει. αγάλω (λάμπω), εξ ου και Αγλαϊα. Το όνομα του φαίνεται σε επιγραφή του 4ου αιώνα π.Χ.

Αγνόθεος = αυτός που έχει καθαρά μέσα του το Θεό. Πιθανώς από την Πέλλα αφού εκεί βρέθηκε επιγραφή με το όνομά του από το 300-250 π.Χ.

Αθηναγόρας = αυτός που αγορεύει στην Αθήνα. Στρατηγός του Φι-λίππου Β’.

Περίανδρος = αυτός που κινείται γύρω από τους άνδρες. Γιος του Μακεδόνα Ιστορικού Μαρσύα.

Λεοντίσκος = το λιονταράκι. Γιος του Πτολεμαίου Α’.

Ευφράνωρ = αυτός που χαίρεται πολύ, εξ ου και "ευφραίνει καρδίαν". Γενικός διοικητής της Περσίας.

Διονυσόφων = αυτός που έχει τη φωνή του Διονύσου.

Αντιγόνη = η απόγονος. Η Αντιγόνη από την Πύδνα ήταν η ερωμένη του Φιλώτα.

Βουλομάγα = αυτή που έχει πολλές επιθυμίες. Βούλομαι + άγαν. Το όνομά της βρίσκεται ανάμεσα στους χορηγούς.

Αταλάντη = αυτή που έχει ταλέντα. Αδελφή του Περδίκκα.

Αγελαεία = αυτή που ανήκει σε αγέλη, εξ ου και Αγελάδα, Αγελαΐα Βους. Σύζυγος του Αμύντα από τη Βέροια.

Αθηναΐς = η μικρή Αθηνά. Το όνομά της βρέθηκε σε βωμό του Ηρακλή.

Στρατονίκη = αυτή που φέρνει τη νίκη στο στρατό. Αδελφή του βασιλιά Περδίκκα Β’. Όπως διαβάζουμε στον Θουκιδίδη "και ο Περδίκκας τελικά έδωσε την αδελφή του Στρατονίκη στον Σεύθη όπως είχε υποσχεθεί". (Θουκυδίδης, Πελοποννησιακός πόλεμος, κεφάλαιο 8).

Θήτα = αυτή που έχει τεθεί, η τεθημένη, ή αλλιώς αυτή που τιμά τους Θεούς, από το Θεοτίμη.

Ελπίζω να μην σας κούρασα, αλλά πρέπει να γνωρίζουμε κάποια θέματα. Λαός που δεν γνωρίζει την ιστορία του, δεν έχει μέλλον.

* Γράφει ο Κώστας Μιχαλόπουλος, Γλωσσολόγος, Καθηγητής Αγγλικών στο Κέντρο Ξένων Γλωσσών Μιχαλόπουλος, πτυχιούχος στα Linguistics, μεταπτυχιακό στο International Management, μέλος της διεθνούς λέσχης ατόμων με υψηλό δείκτη νοημοσύνης, MENSA.

Πηγή: alexandreia-gidas.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας παρακαλούμε πολύ να είστε κόσμιοι και ευγενικοί στα σχόλιά σας. Η κριτική είναι καλοδεχούμενη, όχι όμως τα υβριστικά και κακεντρεχή σχόλια. Τα σχόλιά σας θα δημοσιεύονται μόνο αν πληρούν τους παραπάνω όρους. Ευχαριστούμε.